Samenwerken op een efficiënte manier
SharePoint is een online samenwerkingsplatform van Microsoft waarin het delen, onderhouden en publiceren van informatie samenkomt. Het platform heeft vele toepassingsmogelijkheden, waardoor het bij iedere organisatie past, maar ook overal op een andere manier ingezet zal worden.
Wat is Sharepoint
In de basis is SharePoint een gestructureerde documentendatabase en is het een verzamelplaats voor alle documenten en data van een bedrijf. In SharePoint wordt dit ondergebracht in bibliotheken, welke in verschillende vormen beschikbaar zijn. De onderlaag betreft een database. Hierdoor biedt SharePoint veel mogelijkheden in de opslag, het beheer en onderhoud van de data. Denk aan versiebeheer, samenwerken in hetzelfde document en het toevoegen van tags om data te classificeren.
Waarom Sharepoint
Andere dataverzamelplaatsen zoals Dropbox of OneDrive zijn persoonsgebonden en daardoor beperkt. SharePoint daarentegen wordt op overkoepelend niveau ingezet en beheerd. Waarbij het mogelijk is om rechten en toegang te beheren op bibliotheek niveau. Door SharePoint in te zetten als intranet kunnen medewerkers op een centrale plek geïnformeerd worden. Dit kan op bedrijfsniveau, maar ook per afdeling. Dit geeft een extra dimensie aan de flexibele werkplek, want het maakt niet uit of een medewerker op kantoor is of thuis, ze komen allemaal op dezelfde centrale plek de (digitale) organisatie binnen.
Wizzbit heeft de kennis en ervaring om bedrijven te begeleiden in de overstap naar SharePoint of de inrichting en het gebruik ervan te optimaliseren.