Arons en Gelauff architecten
Arons en Gelauff architecten werd in 1996 opgericht en telt momenteel vijftien medewerkers. Het bureau richt zich op het ontwerpen van grootschalige woningbouwprojecten, met een specialisatie op huisvesting en zorg voor senioren. Arons en Gelauff werkt sinds oktober 2020 samen met Wizzbit op het gebied van IT. Met Wizzbit Advanced kiest het architectenbureau voor totale ontzorging op dit gebied.
Wizzbit Advanced
Arons en Gelauff architecten werkte samen met een ander IT-bedrijf, maar was niet tevreden over deze samenwerking. Een oud-medewerker van een andere klant die nu bij Arons en Gelauff werkt, wees het bureau op Wizzbit, waarmee hij goede ervaringen had. Al tijdens het eerste gesprek was er een klik en zo is het balletje gaan rollen. De keuze viel op systeembeheer met het pakket Wizzbit Advanced, waarin onsite bezoeken en storingsdienst inbegrepen zijn. In de traditionele kantooromgeving van het bureau past dit pakket perfect. Ook heeft het bureau hiermee één aanspreekpunt, wat een andere belangrijke wens was. Met Wizzbit Advanced verzorgen we de gehele IT-omgeving van de organisatie en krijgt het management een partner die inzicht biedt in de huidige stand van zaken van deze omgeving.
Onboarding zonder zorgen
Het onboardingtraject is iets waar veel bedrijven tegenop zien. Wizzbit neemt deze zorgen weg. Wij zien het overstapproces als investering in de nieuwe klant, nemen de leiding in dit proces en zorgen voor overzicht. We nemen contracten zo correct mogelijk over, waarbij we deze als dit voordeliger is nog even bij de oude beheerder door laten lopen. Zo bouwen we de samenwerking langzaam op. In de opbouwfase, waarin we al startten met Wizzbit Advanced, leerden we het architectenbureau steeds beter kennen. Na ongeveer een half jaar stond er een stabiele, overzichtelijke en gestandaardiseerde basis. Op basis hiervan konden we de organisatie verder adviseren over verbeteringen. Hierbij kijken we altijd wat er al is en wat een klant nodig heeft, zorgen we voor een correcte opbouw en kiezen we voor oplossingen die werken en een lange levensduur hebben.
Verder verbeteren
Arons en Galauff maakt gebruik van zowel een cloud-omgeving als server. Aan de start van onze samenwerking stonden de on-premise- en de Cloud-omgeving niet met elkaar in verbinding; medewerkers hadden hierdoor bijvoorbeeld twee gebruikersnamen en wachtwoorden. Ook konden maar zes gebruikers tegelijk verbinding maken met vpn, waardoor de medewerkers elkaar er steeds uitgooiden. Dit zorgde voor veel frustratie. Dit probleem hebben wij opgelost door te investeren in een Cisco ASA firewall met anyconnect en Duo MFA actief. Zo maakten we elk onderdeel beter en veiliger.
Daarnaast werkte Arons en Galauff met twee fysieke servers: één voor e-mail en data en één voor de software Revit. Deze laatste server was oud en vroeg om actie. In plaats van deze te vervangen, brachten we de e-mail naar de Microsoft 365 cloud. Hierdoor ontstond veel ruimte en konden we de oude server migreren en virtualiseren op de eerste server. Naast een grote besparing zorgt dit ervoor dat men de clouddienst actiever gebruikt en bijvoorbeeld gemakkelijker Teams-uitnodigingen stuurt en agenda’s synchroniseert.
Arons en Gelauff is erg tevreden over de samenwerking met Wizzbit. De IT-rapportages zijn tot nu toe steeds positief en het bureau is blij met de manier van werken.
Arons en Gelauff architecten
Arons en Gelauff architecten werd in 1996 opgericht en telt momenteel vijftien medewerkers. Het bureau richt zich op het ontwerpen van grootschalige woningbouwprojecten, met een specialisatie op huisvesting en zorg voor senioren. Arons en Gelauff werkt sinds oktober 2020 samen met Wizzbit op het gebied van IT. Met Wizzbit Advanced kiest het architectenbureau voor totale ontzorging op dit gebied.
Wizzbit Advanced
Arons en Gelauff architecten werkte samen met een ander IT-bedrijf, maar was niet tevreden over deze samenwerking. Een oud-medewerker van een andere klant die nu bij Arons en Gelauff werkt, wees het bureau op Wizzbit, waarmee hij goede ervaringen had. Al tijdens het eerste gesprek was er een klik en zo is het balletje gaan rollen. De keuze viel op systeembeheer met het pakket Wizzbit Advanced, waarin onsite bezoeken en storingsdienst inbegrepen zijn. In de traditionele kantooromgeving van het bureau past dit pakket perfect. Ook heeft het bureau hiermee één aanspreekpunt, wat een andere belangrijke wens was. Met Wizzbit Advanced verzorgen we de gehele IT-omgeving van de organisatie en krijgt het management een partner die inzicht biedt in de huidige stand van zaken van deze omgeving.
Onboarding zonder zorgen
Het onboardingtraject is iets waar veel bedrijven tegenop zien. Wizzbit neemt deze zorgen weg. Wij zien het overstapproces als investering in de nieuwe klant, nemen de leiding in dit proces en zorgen voor overzicht. We nemen contracten zo correct mogelijk over, waarbij we deze als dit voordeliger is nog even bij de oude beheerder door laten lopen. Zo bouwen we de samenwerking langzaam op. In de opbouwfase, waarin we al startten met Wizzbit Advanced, leerden we het architectenbureau steeds beter kennen. Na ongeveer een half jaar stond er een stabiele, overzichtelijke en gestandaardiseerde basis. Op basis hiervan konden we de organisatie verder adviseren over verbeteringen. Hierbij kijken we altijd wat er al is en wat een klant nodig heeft, zorgen we voor een correcte opbouw en kiezen we voor oplossingen die werken en een lange levensduur hebben.
Verder verbeteren
Arons en Galauff maakt gebruik van zowel een cloud-omgeving als server. Aan de start van onze samenwerking stonden de on-premise- en de Cloud-omgeving niet met elkaar in verbinding; medewerkers hadden hierdoor bijvoorbeeld twee gebruikersnamen en wachtwoorden. Ook konden maar zes gebruikers tegelijk verbinding maken met vpn, waardoor de medewerkers elkaar er steeds uitgooiden. Dit zorgde voor veel frustratie. Dit probleem hebben wij opgelost door te investeren in een Cisco ASA firewall met anyconnect en Duo MFA actief. Zo maakten we elk onderdeel beter en veiliger.
Daarnaast werkte Arons en Galauff met twee fysieke servers: één voor e-mail en data en één voor de software Revit. Deze laatste server was oud en vroeg om actie. In plaats van deze te vervangen, brachten we de e-mail naar de Microsoft 365 cloud. Hierdoor ontstond veel ruimte en konden we de oude server migreren en virtualiseren op de eerste server. Naast een grote besparing zorgt dit ervoor dat men de clouddienst actiever gebruikt en bijvoorbeeld gemakkelijker Teams-uitnodigingen stuurt en agenda’s synchroniseert.
Arons en Gelauff is erg tevreden over de samenwerking met Wizzbit. De IT-rapportages zijn tot nu toe steeds positief en het bureau is blij met de manier van werken.
Heb je een vraag over dit project of wens je meer informatie?
Project uitgevoerd door:
Peter Rog
Directeur