Stella Container Logistics

Stella Container Logistics is een transportpartner voor one way containertransport van en naar Zuid-Duitsland, Frankrijk-Elzas en Zwitserland. Dankzij haar specialisatie in one way containertransport kan het bedrijf haar klanten efficiënt, betrouwbaar en duurzamer bedienen. Stella Container Logistics werkt bovendien vrijwel papierloos, wat erg bijzonder is in deze branche. Wizzbit ondersteunt de organisatie op het gebied van automatisering. Na diverse andere werkzaamheden op dit vlak, vroeg Stella Container Logistics ons in september 2020 om aan de slag te gaan met een nieuw telefonieplatform.

Betere ondersteuning

Stella Container Logistics wenste een betere ondersteuning op het gebied van telefonie en vond het prettig om ook dit onderdeel van haar automatisering bij Wizzbit onder te brengen. Vanzelfsprekend gingen wij hier graag mee aan de slag. Allereerst brachten we het toenmalige systeem en de wensen op het gebied van telefonie in kaart. Hierbij gaven we tips en wezen we op zaken waar het bedrijf zelf nog niet aan had gedacht. Het transportbedrijf werkte met een virtueel telefoonsysteem dat in de loop der tijd steeds was uitgebreid tot een onoverzichtelijk, deels verouderd geheel met diverse technische beperkingen. Wij stelden voor om in plaats hiervan aan de slag te gaan met een volledig geïntegreerd telefonieplatform. Stella Container Logistics stemde hiermee in.

Volledig geïntegreerd telefonieplatform

Een volledig geïntegreerd telefonieplatform biedt ontzettend veel mogelijkheden. Je werkt hierbinnen niet met toestellen, maar met gebruikers, die op meerdere locaties de telefoon kunnen aannemen. Wanneer de klant het centrale nummer belt, komt deze automatisch op de gekozen locatie binnen – of dit nu een vast toestel, een mobiele of een virtuele telefoon is. Ook kun je met je mobiele telefoon uitbellen met het nummer van Stella Container Logistics. In deze tijd van thuiswerken is dit ideaal: je hoeft niet langer een 06-nummer door te geven aan klanten. Dit is niet alleen prettig voor de medewerkers binnen je organisatie, maar zorgt ook voor een professionele manier van werken richting de klant. Via apps, zoals Hipperplus, is het mogelijk om privételefoons en/of bestaande abonnementen aan te sluiten zonder dat privédata zoals telefoonnummers of WhatsApp-data worden gedeeld.

De stem van Stella Container Logistics

Wizzbit denkt ook mee over hoe een bedrijf, in dit geval Stella Container Logistics, klinkt naar de buitenwereld. Hierbij bieden we onder meer de mogelijkheid om professioneel bandjes in te spreken en denken we mee over zaken als keuzemenu’s en wachtmuziek. Voicemails ontvangt men met het nieuwe systeem per e-mail, als geluidsbestand. Tot slot biedt een geïntegreerd telefonieplatform ook voordelen voor de afdelingen administratie en sales, die een uitgebreid inzicht hebben in bijvoorbeeld de telefoonkosten en de gevoerde gesprekken.

Soepele overgang

We bouwden stap voor stap een nieuwe moderne telefoniecentrale in de cloud op voor Stella Container Logistics. Tijdens de overgang naar het nieuwe systeem schakelden we de telefoon tijdelijk door naar een 06-nummer. Zo bleef het bedrijf continu bereikbaar. De overgang is goed verlopen en Stella Container Logistics is erg tevreden met het resultaat. De medewerkers vonden de nieuwe manier van werken vanzelfsprekend even wennen, maar zodra ze de mogelijkheden zagen waren ze enorm enthousiast.

Stella Container Logistics

Stella Container Logistics is een transportpartner voor one way containertransport van en naar Zuid-Duitsland, Frankrijk-Elzas en Zwitserland. Dankzij haar specialisatie in one way containertransport kan het bedrijf haar klanten efficiënt, betrouwbaar en duurzamer bedienen. Stella Container Logistics werkt bovendien vrijwel papierloos, wat erg bijzonder is in deze branche. Wizzbit ondersteunt de organisatie op het gebied van automatisering. Na diverse andere werkzaamheden op dit vlak, vroeg Stella Container Logistics ons in september 2020 om aan de slag te gaan met een nieuw telefonieplatform.

Betere ondersteuning

Stella Container Logistics wenste een betere ondersteuning op het gebied van telefonie en vond het prettig om ook dit onderdeel van haar automatisering bij Wizzbit onder te brengen. Vanzelfsprekend gingen wij hier graag mee aan de slag. Allereerst brachten we het toenmalige systeem en de wensen op het gebied van telefonie in kaart. Hierbij gaven we tips en wezen we op zaken waar het bedrijf zelf nog niet aan had gedacht. Het transportbedrijf werkte met een virtueel telefoonsysteem dat in de loop der tijd steeds was uitgebreid tot een onoverzichtelijk, deels verouderd geheel met diverse technische beperkingen. Wij stelden voor om in plaats hiervan aan de slag te gaan met een volledig geïntegreerd telefonieplatform. Stella Container Logistics stemde hiermee in.

Volledig geïntegreerd telefonieplatform

Een volledig geïntegreerd telefonieplatform biedt ontzettend veel mogelijkheden. Je werkt hierbinnen niet met toestellen, maar met gebruikers, die op meerdere locaties de telefoon kunnen aannemen. Wanneer de klant het centrale nummer belt, komt deze automatisch op de gekozen locatie binnen – of dit nu een vast toestel, een mobiele of een virtuele telefoon is. Ook kun je met je mobiele telefoon uitbellen met het nummer van Stella Container Logistics. In deze tijd van thuiswerken is dit ideaal: je hoeft niet langer een 06-nummer door te geven aan klanten. Dit is niet alleen prettig voor de medewerkers binnen je organisatie, maar zorgt ook voor een professionele manier van werken richting de klant. Via apps, zoals Hipperplus, is het mogelijk om privételefoons en/of bestaande abonnementen aan te sluiten zonder dat privédata zoals telefoonnummers of WhatsApp-data worden gedeeld.

De stem van Stella Container Logistics

Wizzbit denkt ook mee over hoe een bedrijf, in dit geval Stella Container Logistics, klinkt naar de buitenwereld. Hierbij bieden we onder meer de mogelijkheid om professioneel bandjes in te spreken en denken we mee over zaken als keuzemenu’s en wachtmuziek. Voicemails ontvangt men met het nieuwe systeem per e-mail, als geluidsbestand. Tot slot biedt een geïntegreerd telefonieplatform ook voordelen voor de afdelingen administratie en sales, die een uitgebreid inzicht hebben in bijvoorbeeld de telefoonkosten en de gevoerde gesprekken.

Soepele overgang

We bouwden stap voor stap een nieuwe moderne telefoniecentrale in de cloud op voor Stella Container Logistics. Tijdens de overgang naar het nieuwe systeem schakelden we de telefoon tijdelijk door naar een 06-nummer. Zo bleef het bedrijf continu bereikbaar. De overgang is goed verlopen en Stella Container Logistics is erg tevreden met het resultaat. De medewerkers vonden de nieuwe manier van werken vanzelfsprekend even wennen, maar zodra ze de mogelijkheden zagen waren ze enorm enthousiast.

Heb je een vraag over dit project of wens je meer informatie?

Project uitgevoerd door:

Lucas Cauchi

Beheer & Helpdesk

  • 070 – 394 32 00

  • lcauchi@wizzbit.nl

Project uitgevoerd door:

Lucas Cauchi

Beheer & Helpdesk

  • 070 – 394 32 00

  • lcauchi@wizzbit.nl

Meer over dit onderwerp