vandenBerg Keukens uit Hellevoetsluis is al 45 jaar een begrip als het om keukens en keukenapparatuur gaat. De keukenzaak onderscheid zich door haar goede service en persoonlijke aanpak. vandenBerg heeft daarnaast een eigen reparatieservice en een kookwinkel met een breed assortiment, van espressoautomaten tot bestek en onderhoudsartikelen. vandenBerg had wel een website, maar hieraan werd niet veel aandacht besteed. De website was hierdoor verouderd geraakt en werkte hierdoor niet meer optimaal. Toen het bedrijf overging van vader op zoon, werd besloten de site een nieuwe impuls te geven. vandenBerg benaderde Wizzbit en stelde dat zij grote stappen wilde zetten om de website te vernieuwen, maar geen idee had waar te beginnen. Bovendien was er twijfel over de webshop. Moeten we dat nog wel doen, of niet? Hier zijn we vervolgens mee aan de slag gegaan.
Geschiedenis, projecten en het online stijlboek
Wij gingen in gesprek met vandenBerg Keukens over de nieuwe inhoud van de website, verplaatsen ons in de klant en dachten mee. Het was wat ons betreft bijvoorbeeld een must om – met zo’n mooie geschiedenis – het verhaal van het keukenbedrijf op de website te vertellen. Daarnaast stelde we voor om de focus te vergroten op de geleverde keukenprojecten. Ook creëerden we een online versie van het stijlboek waar je voor het opdoen van inspiratie kunt klikken door verschillende categorieën en stijlen.
vandenBerg heeft ook een groot aantal producten op voorraad. Van keukenapparatuur en witgoed tot het assortiment van de eigen kookwinkel. Een standaard webshop leek ons echter geen goed idee, aangezien de bedrijfsfilosofie van vandenBerg Keukens niet past bij dat van een webshop. vandenBerg heeft haar meerwaarde op andere vlakken zitten, denk aan: snelheid, betrouwbaarheid en persoonlijke service. We kozen daarom voor een op maat gemaakt webshopcomponent: lichtgewicht en zonder prijs of direct bestelproces, maar met een knop die je de optie bied om contact op te nemen over het product waar je in geïnteresseerd bent.
Het proces en de reacties
Op basis van het nieuwe logo en de kleurstelling van Van den Berg Keukens maakten we een eerste schets voor de nieuwe website. Toen deze akkoord was zijn we de website stap voor stap gaan bouwen en vullen, een proces van circa vijf weken. We leverden de website op met onder andere een PRTG-sensor waarmee we continu de bereikbaarheid monitoren. Zo kunnen we snel in actie komen bij eventuele issues. Ook dragen we zorg dat de website zo goed mogelijk kan worden geïndexeerd door Google en regelde we de koppelingen met tools als Google Analytics en Google Search Console. De website is inmiddels een aantal weken live, vandenBerg Keukens is erg tevreden met het resultaat en de eerste reacties zijn zeer positief. Ook ontvangt Van de Berg meer reparatieverzoeken. Kortom: er staat nu een mooie basis, die we de komende tijd verder doorontwikkelen.
En nu door!
vandenBerg Keukens is erg ambitieus en wil graag verder groeien in de regio. Hiervoor zijn we bezig met het wekelijks aanmaken van nieuwe regiopagina’s. Pagina’s met specifieke content om de online vindbaarheid en naamsbekendheid te vergroten per regio.
vandenBerg Keukens uit Hellevoetsluis is al 45 jaar een begrip als het om keukens en keukenapparatuur gaat. De keukenzaak onderscheid zich door haar goede service en persoonlijke aanpak. vandenBerg heeft daarnaast een eigen reparatieservice en een kookwinkel met een breed assortiment, van espressoautomaten tot bestek en onderhoudsartikelen. vandenBerg had wel een website, maar hieraan werd niet veel aandacht besteed. De website was hierdoor verouderd geraakt en werkte hierdoor niet meer optimaal. Toen het bedrijf overging van vader op zoon, werd besloten de site een nieuwe impuls te geven. vandenBerg benaderde Wizzbit en stelde dat zij grote stappen wilde zetten om de website te vernieuwen, maar geen idee had waar te beginnen. Bovendien was er twijfel over de webshop. Moeten we dat nog wel doen, of niet? Hier zijn we vervolgens mee aan de slag gegaan.
Geschiedenis, projecten en het online stijlboek
Wij gingen in gesprek met vandenBerg Keukens over de nieuwe inhoud van de website, verplaatsen ons in de klant en dachten mee. Het was wat ons betreft bijvoorbeeld een must om – met zo’n mooie geschiedenis – het verhaal van het keukenbedrijf op de website te vertellen. Daarnaast stelde we voor om de focus te vergroten op de geleverde keukenprojecten. Ook creëerden we een online versie van het stijlboek waar je voor het opdoen van inspiratie kunt klikken door verschillende categorieën en stijlen.
vandenBerg heeft ook een groot aantal producten op voorraad. Van keukenapparatuur en witgoed tot het assortiment van de eigen kookwinkel. Een standaard webshop leek ons echter geen goed idee, aangezien de bedrijfsfilosofie van vandenBerg Keukens niet past bij dat van een webshop. vandenBerg heeft haar meerwaarde op andere vlakken zitten, denk aan: snelheid, betrouwbaarheid en persoonlijke service. We kozen daarom voor een op maat gemaakt webshopcomponent: lichtgewicht en zonder prijs of direct bestelproces, maar met een knop die je de optie bied om contact op te nemen over het product waar je in geïnteresseerd bent.
Het proces en de reacties
Op basis van het nieuwe logo en de kleurstelling van Van den Berg Keukens maakten we een eerste schets voor de nieuwe website. Toen deze akkoord was zijn we de website stap voor stap gaan bouwen en vullen, een proces van circa vijf weken. We leverden de website op met onder andere een PRTG-sensor waarmee we continu de bereikbaarheid monitoren. Zo kunnen we snel in actie komen bij eventuele issues. Ook dragen we zorg dat de website zo goed mogelijk kan worden geïndexeerd door Google en regelde we de koppelingen met tools als Google Analytics en Google Search Console. De website is inmiddels een aantal weken live, vandenBerg Keukens is erg tevreden met het resultaat en de eerste reacties zijn zeer positief. Ook ontvangt Van de Berg meer reparatieverzoeken. Kortom: er staat nu een mooie basis, die we de komende tijd verder doorontwikkelen.
En nu door!
vandenBerg Keukens is erg ambitieus en wil graag verder groeien in de regio. Hiervoor zijn we bezig met het wekelijks aanmaken van nieuwe regiopagina’s. Pagina’s met specifieke content om de online vindbaarheid en naamsbekendheid te vergroten per regio.
Heb je een vraag over dit project of wens je meer informatie?
Project uitgevoerd door:
Dennis van Swieten
Projectleider websites