Ampliar Uitzendbureau is al meer dan 20 jaar dé partner in uitzenden en detacheren met een sterke focus op Social Return. Persoonlijk contact staat bij Ampliar hoog in het vaandel en dat zal ook altijd zo blijven. Echter merkte het bedrijf op dat er online voor Ampliar nog vele te benutten kansen waren. Tijd om hier mee aan de slag te gaan!

Ampliar, de wensen en ideeën

Ampliar beschikte wel over een website, maar deze was verouderd en gaf niet meer goed weer waar het bedrijf voor staat. Daar wilde Ampliar graag verandering in brengen. Zo kwam de vraag naar ons om eens mee te denken en te adviseren over een website die haar vindbaarheid vergroot, zorgt voor meer aanvragen via de website en bovendien goed weergeeft wie Ampliar als organisatie is.

Meedenken van A tot Z

Tijdens dit project hebben wij van A tot Z in iedere fase meegedacht. We verplaatsten ons zo goed mogelijk in de klant: welke zaken zijn voor dit uitzendbureau handig en noodzakelijk? Ook namen we de processen binnen Ampliar onder de loep: hoe kan een website hierbij ondersteunen en kunnen we bezoekers hierin meenemen? Ampliar wilde bijvoorbeeld graag een website die haar omvang laat zien, maar ook haar persoonlijke manier van werken benadrukken. We kozen daarom voor de mogelijkheid waarbij werkzoekenden zich online aan kunnen melden, waarna Ampliar ‘warm’, op persoonlijke wijze het proces start. Na het vastleggen van de wensen en eisen, ontwikkelde we een demo van de website, die we steeds verrijkten met nieuwe componenten. Om de twee weken stemden we de vorderingen af met Ampliar en gingen we aan de slag met de feedback en de volgende stappen binnen het poject. Zo kwamen we steeds een stapje verder. We creëerden bijvoorbeeld een nieuwspagina en maakten we het voor regiokantoren mogelijk om zelf vacatures te beheren. Om te zorgen voor een goede vindbaarheid via Google, zetten we verschillende landingspagina’s op, gericht op specifieke zoektermen. Na drie maanden was de nieuwe website af en hebben we deze klaargezet voor livegang.

Duidelijkheid en conversie

Bij een website ontwikkeld door Wizzbit hoort ook goede nazorg. We leveren de website netjes up-to-date op, met onder andere een PRTG-sensor waarmee we continu de bereikbaarheid monitoren en indien nodig snel actie kunnen ondernemen. Ook zorgen we voor de sitemap voor Google, de koppeling met Google Analytics en Google Search Console. We dragen de website vervolgens over aan de beheerder, maar Ampliar en Wizzbit werken nog nauw samen in het continue onderhouden, verbeteren en uitbreiden van de website. Denk hierbij bijvoorbeeld met SEO-landingspagina’s gericht op bepaalde regio’s. Waar Ampliar voorheen op de belangrijkste zoektermen gemiddeld op pagina 7 stond binnen Google, staan al deze zoektermen nu minimaal op de eerste pagina. Ook aan het aantal telefoontjes en e-mail aanvragen merkt Ampliar dat steeds meer mensen de nieuwe website weten te vinden.

Het resultaat

Ampliar is erg blij met het resultaat. De vernieuwde website biedt veel meer duidelijkheid. Zelfs intern gebruiken medewerkers van Ampliar steeds meer de website als actieve bedrijfstool. Bovendien zorgt de website nu al voor meer leads en conversie. De doelen van Ampliar zijn hiermee nu al bereikt. Nu is het een kwestie van samen online in beweging te blijven.

Ampliar Uitzendbureau is al meer dan 20 jaar dé partner in uitzenden en detacheren met een sterke focus op Social Return. Persoonlijk contact staat bij Ampliar hoog in het vaandel en dat zal ook altijd zo blijven. Echter merkte het bedrijf op dat er online voor Ampliar nog vele te benutten kansen waren. Tijd om hier mee aan de slag te gaan!

Ampliar, de wensen en ideeën

Ampliar beschikte wel over een website, maar deze was verouderd en gaf niet meer goed weer waar het bedrijf voor staat. Daar wilde Ampliar graag verandering in brengen. Zo kwam de vraag naar ons om eens mee te denken en te adviseren over een website die haar vindbaarheid vergroot, zorgt voor meer aanvragen via de website en bovendien goed weergeeft wie Ampliar als organisatie is.

Meedenken van A tot Z

Tijdens dit project hebben wij van A tot Z in iedere fase meegedacht. We verplaatsten ons zo goed mogelijk in de klant: welke zaken zijn voor dit uitzendbureau handig en noodzakelijk? Ook namen we de processen binnen Ampliar onder de loep: hoe kan een website hierbij ondersteunen en kunnen we bezoekers hierin meenemen? Ampliar wilde bijvoorbeeld graag een website die haar omvang laat zien, maar ook haar persoonlijke manier van werken benadrukken. We kozen daarom voor de mogelijkheid waarbij werkzoekenden zich online aan kunnen melden, waarna Ampliar ‘warm’, op persoonlijke wijze het proces start. Na het vastleggen van de wensen en eisen, ontwikkelde we een demo van de website, die we steeds verrijkten met nieuwe componenten. Om de twee weken stemden we de vorderingen af met Ampliar en gingen we aan de slag met de feedback en de volgende stappen binnen het poject. Zo kwamen we steeds een stapje verder. We creëerden bijvoorbeeld een nieuwspagina en maakten we het voor regiokantoren mogelijk om zelf vacatures te beheren. Om te zorgen voor een goede vindbaarheid via Google, zetten we verschillende landingspagina’s op, gericht op specifieke zoektermen. Na drie maanden was de nieuwe website af en hebben we deze klaargezet voor livegang.

Duidelijkheid en conversie

Bij een website ontwikkeld door Wizzbit hoort ook goede nazorg. We leveren de website netjes up-to-date op, met onder andere een PRTG-sensor waarmee we continu de bereikbaarheid monitoren en indien nodig snel actie kunnen ondernemen. Ook zorgen we voor de sitemap voor Google, de koppeling met Google Analytics en Google Search Console. We dragen de website vervolgens over aan de beheerder, maar Ampliar en Wizzbit werken nog nauw samen in het continue ondeehouden, verbeteren en uitbreiden van de website. Denk hierbij bijvoorbeeld met SEO-landingspagina’s gericht op bepaalde regio’s. Waar Ampliar voorheen op pagina 7 stond wanneer je op Google zocht op ‘Social Return Den Haag’, staat het nu op plaats 3 op de eerste pagina. Ook aan het aantal telefoontjes en e-mail aanvragen merkt Ampliar dat steeds meer mensen de nieuwe website weten te vinden.

Het resultaat

Ampliar is erg blij met het resultaat. De vernieuwde website biedt veel meer duidelijkheid. Zelfs intern gebruiken medewerkers van Ampliar steeds meer de website als actieve bedrijfstool. Bovendien zorgt de website nu al voor meer leads en conversie. De doelen van Ampliar zijn hiermee nu al bereikt. Nu is het een kwestie van samen online in beweging te blijven.

Heb je een vraag over dit project of wens je meer informatie?

Project uitgevoerd door:

Dennis van Swieten

Projectleider websites

  • 070 – 394 32 00

  • dvswieten@wizzbit.nl

Project uitgevoerd door:

Dennis van Swieten

Projectleider websites

  • 070 – 394 32 00

  • dvswieten@wizzbit.nl

Meer over dit onderwerp